Tuesday, June 9, 2009

ARTIS SANTAU WARTAWAN??..YA ALLAH!!!!!!nauzubillahiminzaliq

NORMAN HAKIM, SHEILA RUSLY, FIZZ FAIRUZ, AMYZA AZNAN, RUDY IMRAN(METRO), ANIFF GHANI(MEDIA HIBURAN).


Salam.....

Aku terpanggil nak kongsi dgn kawan2 kat dalam blog aku tentang best friend aku,seorang EDITOR di majalah MEDIA HIBURAN...

Majalah yang telah menaik dan meletop kan bnyk nama2 besar dlm industri seni ini!!begitu juga dgn aku....aku merasa menjadi COVER,POSTER,dan berbagai cerita suka duka aku yg ditulis dan dikongsi bersama pembaca MEDIA HIBURAN!!aku,zamarul hisham dan nabila juga diberi penghormatan menyanyi dimajlis ulangtahun MEDIA HIBURAN,dan disiarkan secara LIVE!!terima kasih yg tak terhingga kpd kawan2 di media hiburan kerana menjadi platform untuk aku mencipta nama......apa yg dpt aku bagi pada wartawan2,bukan saja di MEDIA HIBURAN,tetapi rakan2 wartawan dari BERITA HARIAN,UTUSAN,KOSMO,METRO,STAR(wahhhh paper omputih nih,walaupun gnbr kuar kt intisari ranc.omputih!!hihihihihi) yg bertungkus lumus menaikkan aku dan juga kawan2 yg lain.....hanya doa,agar allah memberkati hidup korang dunia akhirat,itu je yg aku mampu...aminnn...kalau nak bagi handbag LV,COACH,GUCCI dan benda2 branded yg lain,laki aku keje PETRONAS je,bukan PETRONAS KLCC tu dia punya!!!!hahahaa
tapi aku tau kowang pun mampu beli sendiri...apatah lagi si RUDY IMRAN tu....shopping sakan gi L.A aritu....

OK....pasal aniff tadi...dia ni memang workholic,budak melaka yg cukuppppppp bekerja keras for his future.....seorng yg tak tau duduk diam.....ada je idea and kerja yg dia nak buat.

Baru2 ni aku shooting drama'DONUT' dgn dia,hmmm kali ni dia nmpk week skit,maybe tekanan kerja.....aku pun tak syak apa2...NAK DIJADIKAN CERITA......aku ikut satu program ni,sekali ada beberapa kwn2 yg mmg tau aku rapat dgn dia bercerita dgn aku....'MYZA,KO TAK PEGI TGK ANIFF KE,DIA DAH TERUK SEKRANG NI,DAH TAK KENAL ORG,KURUS KERING!!!!"aku terkejut laaaa,......rupa2nya aniff kena SANTAU!!!!!!!!eiiii aku rasa macm tak percaya...bila difikirkan artis ni belajar tinggi,hidup dlm dunia yg serba canggih manggih,tapi rupanya masih kolot dan ketinggalan dari segi akal dan fikiran....
aku taknak komen or kondem dia lebih2,kang tak pasal2 aku plak kena santau dgn dia!!!huhhhhh CHOIIIII...NAUZUBILLAH!!!!

zaman cyber mcm ni masih ada lagi org buat mcm ni....tak takut ke dgn azab dan balasan allah...kita menganiaya org,berat balasan yg akan kita dapat!!!harapan aku dan doa aku,aniff cepat sembuh..dan org yg buat aniff tu diberi petunjuk dan hidayah oleh ALLAH dan cepat sedar apa yg dia buat ni berdosa besar.insya'allah...aminnn.

27 comments:

AiDaRazali said...

memang tak berhati perut tol org yg menyantau tu..
semoga org yg hantar santau tu dapat balasan setimpal dgn penderitaan org dia santau tu...
susah nak pcya zaman cyber skng ada lg manusia yg bertuhan kan syaitan..
semoga aniff cepat sembuh..amin..

Cik Nad said...

askum,
semoga sahabat sis akan diberikan kesejateraan kembali dan sehat seperti selalu.

itulah adat kalo bermasyarakatkan manusia..kalo binatang,lain plak citernye..

Semoga ALLAH senantiasa bersama kita..amin..

Regards,
Cik Nad.

doreen sutton / adorin ariff said...

k amyza, kdang2 manusia mmg xpuas ati sesama manusia..klu dh xdx cara lain nk balas, santau la jawapanny..tu cara yg pling mudah n snang...

tahap kesabaran manusia ni, kita xleh jangka..kdang2 x psl2, ada jeh salah yg nk dcarik utk kenakan seseorg..ish9..jauh2kn lah...

cj7 said...

aniff yang suka bermadah cinta tu ek.kesian dia.kak my za tolong la dia apa yg patut.

p/s:potong stim ada pic norman di situ..

-fizA- said...

tak baik nya buat2 orang nih. syaitan betopengkan manusia memang tak senang tengok orang lain senang..

harap aniff cepat sembuh..
Insya'Allah...

RinnAzrinah said...

ade gak org2 mcm nih dlm zaman yg serba canggih nih.... semoga aniff sihat laaa hendaknye ye...

Unknown said...

salam. hai amyza, semoga amyza terus maju dan bahagia ye. saya suka tgk lakonan amyza tau.

Anonymous said...

yallah...kenapa ek..orang melayu kita ni..xpuas hati skit santau, orang, buat orang,ada staff kt office saya ni baru je meninggal sebab disantau!minta dijauhkan la...
get well soon aniff

D'Rimba said...

Macam-macam ada ya dunia hiburan tanah air.....Macam mana kalau macam ini hendak hasilkan banyak karya mendidik jiwa bangsa....

D'Rimba said...

Lupala hendak cakap, kalau akak sudi kenal siapakah D'Rimba cuba akak beli Berita Harian Khamis atau Jumaat minggu ini. Ini sudah masuk Khamislah kan? Jangan lupa beli mungkin ada cerita pasal saya di situ nanti agaknya.

Watie Aziz said...

siannya dengar ..zamman mau cam ni pun masih ada manusia hati tungkik yer ...dalam industri seni nih, macam2 leh jadi kan ..

amyza, u take care ok ..jaga diri u & anak2 serta suami ..family 1st tau .. may allah bless u always..

Anonymous said...

ish2...berkwn ngn setannirojim je ler org2 skrg nih..YA ALLAH turun kan la balasan terhadap manusia durjana mcm nih..

Kak Myza take care yourself k..xpela kite makan ati dgn org..jgn org mkn ati ngn kite, tkot2 org tu buat kite lak nnt..huhu..

smlm baru dpt tgk PENTAS ANAK WAYANG!! kihkih..klako tgk akak blakon spontan..ade je idea ek..hebat2!!

mahasistua said...

i setuju dgn sj7... seronok tgok gambar u all tp ternampak muka norman potong stim tul..

nas said...

Salam,biasa la manusia sentiasa nak buat pekara yang dilarang...whatever suka tgk anak akak..comel tul..

Ciklinn said...

ya allah ada juga org camtu yerk..jahat sungguhlah...

semoga dia cepat sembuh aminn....

Ogie said...

Salam...

Masih ada org berhati hitam ni kan? Myza...org yg buat benda2 ni org2 yg naif dan tak tahu hukum hakam...kak Ogie doakan kawan Myza tu cepat sembuh....Myza...Myza pun kena jaga diri baik2 ok.Bila rasa tak sedap hati dan di dalam kesusahan baca ayat ini "LAILLAHAILLA ANTA SUBHANAKA'INNI KUNTUMMINADZOLIMIN". Allah maha mengetahui. Take care Myza.

amyza aznan said...

TXS 4 YR COMMENT CIK NAD...DI AMASIH X BAIK LAGI..

amyza aznan said...

iye la doreen i pun x faham...tersentap sikit je..santau...

amyza aznan said...

tx skak ogie....insyaallh...mmg klau rasa x best,myza akan baca ayat.. lailah hailah anta...

amyza aznan said...

cj7...ihihihihihi nak buat camne...dah berlakon same ngeeeee

amyza aznan said...

odah on the blog...nmpk mcm senang...sebenarnyaaaaaaaa azab nak link dilaog dgn budak2 tu...hihiiih

Anonymous said...

Siapa artis tu Amyza ? Pelakon atau penyanyi? Lelaki ke perempuan? Famous ke? Kenapa dia nak santau Aniff tu? Ala,bagi clue pun cukup. Yang lain , biar kita teka sendiri. TQ love u!

nOttY GurLz said...

bukan takat sesama artis ngn media...
family ngn family pun still wujud lagi akak oitttttt..
heheeheee....
dunia....macam tu lah....
otak letak kat kaki mmg ar camtu...

kuin said...

akak.. hati orng kita xleh baca.. kita xmampu nak puaskan hati smua orng.. kekadang kita xtahu apa yg kita buat leh buat orng mkn hati , sakit hati n panas hati..sedih saya tau kak.. sbb sblum ni pun saya xpcaya.. kita xpernah buat jahat kat orng kenapakh orng dgki n nak baut jht kat kita.. alahaii manusia ni..nak cakap xde akal ada akal.. tapi xguna akal spnuhnya.. dok ikut nafsu.. huhu nauzubillah.. hopefully, orng2 yg xberapa nak guna akal ni kak insaflah kan kak.. huhu

Deeny Yahya said...

Al-Fatihah Buat Aniff Ghani yg telah kembali ke rahmatullah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...Amin...

satu hari nanti org yg buat keje syaitan tu akan dibalas jugak...biarlah kita redha dgn pemergian dan anggaplah sbg takdir daripada Allah...Allah telah mengambil Allahyarham Aniff kembali ke pangkuannya...kita hanya harus redha dengan ketentuanNya...

Linda said...

Salam Myza..I dengar dari Joe Saiful Aniff dah meninggal dunia. Betul ke? :-(

Linda

nadiah said...

actly best xkak myza jd artis?