Monday, December 14, 2009

SAKIT HATI!SAKIT HATI!!SAKIT HATI!!!!!!!!!!!!!

Salam...
SAKIT HATI SAKIT HATI SAKIT HATI!!!!!!
hari ni 14/12/2009 aku kena kencing lagi!!!pagi2 aku dah kena kencing!!korang ingat tak lagi kisah bibik yg janji dgn aku nak dtg balik tu?HAGHAM JADDDDDDAHH!!
5 bulan aku tunggu dia dtg,rupenye.......KENCING!!!mesti korang tertanya2 kan,mcmana aku boleh percaya dgn bibik ni kan,ialah tiap2 minggu sms aku tnya anak2 aku,kitorang plak selalu calling2...indon -malaysia...takpon malaysia- indon....
sooooooooo aku percaya la dia akan dtg balik.yg bestnya,disebabkan percaya dia nak dtg balik,aku berhentikan bibik yg dah 4 bulan keje dgn aku,bibik yg aku berhentikan ni pon,sbbnya keje dia aku yg bnyk buat!!!!pastu ada satu hari tu bibik yg baru 3 bulan keje dgn aku ni,dia kata dia ngandung!ala alasan klise!!dia ingat mcm aku ni bangang sangat.jadi bak kata pepatah....yg dikejar tak dpt,yg dikendong berciciran u ollssssss!!!
jap,tambah lagi sikit.....gaji mintak mahal,cuti tiap 2minggu sekali,handphn 24 jam kat tngan,kadang2 beli pad(period) dgn top up pun aku tak potong gaji,aku present je.....apalagi agaknye manusia2 yg tak tau diuntung ni nak eh???????
ALASAN bibik yg pertama dgn bibik yg kedua sama je...KONONNYA MENGANDUNG!!!!!!!

13 comments:

Miss Layaleya said...

ciannya kak miza.. sungguh kurg sopan bibik2 tu.. sabar ye kak..

amik saya je la jd bibik akak, tp byr 2X dr gaji saya skang.. hahaha.. msti enjoy keja ngan akak.. i like!!

cheer up sis.. jgn stress2, nnti cpat tua:)

luv u..

Masy said...

aktif betul dorg ni, pakat preknen sama2 kot hahaha

IZZATUL HANIS AHMAD said...

alahai kecian akak...mak indon ni bukan leh pcya sgt banyak buat cite je

Anonymous said...

sabau..sabau..

Mimie.Candy Cane said...

alahai..sabor je la kak..sy yang membaca pun geram..

Ika Razak said...

sabar la ye.. so lepas ni.. jgn pecaya dah kat bibik...

Ani_Za said...

biasa ar tu peel maid... mcm ragam...

Marya Hana . said...

itu lah pasal.
kadang2 bukan nak kejam sgt ngan bibik2. tapi dorg mmg ske amek kesempatan atas kebaikan kite.
akak, len kali jangan percaye sgt! :)
saba k.

:: StItCh :: said...

adoiii...kak amyza kita nih mmg ROX!! i like ur style...
kita x yah nak jadi hipo2 nih.. x kisah lah hipo ker..hypo ker..apa aje la...biar direct lgi bgus..
lau org x suke kita direct....buat x reti aje...bukannyer kita 'mati' xder yg nk kawan ngan kita kan?..
pape pun kak amyza mmg kelasssssssss gitu... :p
cayam kak amyza..

Anonymous said...

tula psl...bibik2 indon skrg ni dh tahap melampau...ade tu smpi sanggup ugut majikan plk tu...mmg dh terbalik kot..tu kire nasib baik lagi tu..ade member opis nye bibik siap complot ngn ejen die lg tuk lari...ejen plk lps tu duk ckp yg kononnye kte ni byk cekadak...padahal diorg dh plan supya buat bende yg menyakitkan ati majikan...so, duit majikan burn la cmtu je..ni realiti skrg ni...pasport die pun ade kt tgn majikan ni...dh bebulan pegang pun die x eran...so, maknenye ape? maknenye ade lg la penipuan disebalik isu ni...hai...xtaula spe salah sape btl...

Anonymous said...

salam miza,
cian miza kan...saya pun benci kat indon ni..menci!menci!menci! dari org yg kat indon tu sampai la kat indon yg jadi org gaji cuci monto tu..belagak sungguh tak sedar diri..dah la sekolah tak tinggi perasan bagus jer..samapikan saya pun berazam tak nak ambik org gaji indon sebab tak jujur.menci!menci!menci!

Anonymous said...

hey,
u senaseb ngan i la..
maid i pon janji nak dtg balik..alih2 haram!!!x dtg
next maid plak baru keje sebulan nangis2 nak balik..
next lagi,skang tgh sakit kaki la bagai...
AF dah msuk musim ke8 kan??ha maid i pon dah masuk 8 orang...haru2..
yg lari ikut laki pon ade
yg cakap pregnant pon ade
haha...naseb kte la ye..
anyway,jgn bagi mke kat diorang kay!

Anonymous said...

bibik i ni pun balik..ckp nak dtg balik dan dah tipon bg tau mmg sungguh2 nak datang..tp sementara tunggu dia datang dah berapa kilo berat i turun...(tak payah telah pil diet...dah hehehehe) dah booking bibik baru..dah nak sampai tp dah serba salah pulak ni sbb bibik lama kata nak mai..tkt jadik cam u kata nak datang tp tak muncul..kito plak yg merana kat sini kehulu kehilir .....dgn kerja rumah dan macam2 lagik...